First day at school - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kees Wardenaar - WaarBenJij.nu First day at school - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kees Wardenaar - WaarBenJij.nu

First day at school

Door: KC

Blijf op de hoogte en volg Kees

30 Januari 2011 | Australië, Sydney

Daar is dan mijn langverwachte eerste blog vanaf de Volendam. Ik zit nu met Tim, de andere Cadet, in de Hudson Room. We zijn drie uur geleden vertrokken uit Sidney en varen nu naar New Sealand. T is een drukke dag geweest.
We (Tim, Ik, en nog ongeveer 30 andere crewmembers) werden vanochtend vroeg om 7 uur opgehaald vanaf het hotel, nog steeds zonder koffers. De bus zette ons af bij het Schip wat, geloof het of niet, naast het opera house lag. De eerste dag krijg je als eerst een safety course en wordt je een buddy toegewezen. Mijn buddy, de 3rd engineer, liet mij alle belangrijke veiligheids gerelateerde zaken zien aan boord. De komende drie dagen volgen nog veel meer veiligheids trainingen (courses) omdat het simpelweg een te groot schip is.
Verder heb ik vandaag kennis gemaakt met de Engineers. Ik zal de eerste zes weken van mij stage in de machinekamer doorbrengen. En dat is een flinke machinekamer, De Volendam heeft vijf hoofdmotoren die elk een generator aandrijven. Deze sets zijn elk ongeveer ter grootte van een flinke vrachtwagen.
Dit was het voor vandaag, binnenkort meer nieuws en foto’s.
Oh, even het weer, om jullie jaloers te maken. 30 graden celcius en onbewolkt verder zit hier een aardig gat in de ozonlaag, dus na een halfuurtje buiten toch maar even zonnebrand op gaan doen!
Hiya

PS: de koffers zijn uiteindelijk wel aangekomen.

  • 30 Januari 2011 - 11:41

    Aafje:

    Ha Kees! Was die zonnebrand van Sinterklaas toch niet alleen maar om ons jaloers te maken! ;) Hoop dat je een beetje een goede vlucht hebt gehad. Veel plezier, ik ben trots op je hoor! :) kus van je zus

  • 30 Januari 2011 - 11:41

    De Moeders:

    JOEPIE fijn om van je te horen, dusse.....je hebt je hier vergeten kekke mutsje daar zeker niet nodig :-) gelukkig van de koffers! ga genieten en we volgen je en zijn gepast jaloers! xx a3 en l

  • 30 Januari 2011 - 12:00

    Pappa:

    Ben blij dat je goed aangekomen bent en dat ook je koffers er zijn. Groeten van hier en veel plezier! Wij gaan zo naar Bea en Emma op verjaarsvisite. P

  • 30 Januari 2011 - 12:03

    Britt:

    Hee kees,
    Goed om te horen dat je goed aangekomen bent!
    Geniet er lekker van!!
    xx Britt

  • 30 Januari 2011 - 12:47

    Zandhuisjes:

    Hoi Kees!
    We volgen je weer hoor! Ik heb net even je stukje voorgelezen:) Heel ander werk dan je vorige stage,(toch?) maar ook ontzettend tof!
    Stikjaloers op het mooie weer daar, wat heb ik zin in de zomer hier!
    Geniet ervan Kees!:)
    Groetjes van de Zandhuisjes (Nynke schrijft)

  • 30 Januari 2011 - 16:51

    Merel:

    succes met veiligheidslessen! Ik begin morgen, nu lekker in het hotel in la pamla chillen ( 12 graden regenachtig)

  • 30 Januari 2011 - 19:34

    Jelle S.:

    Kees! Veel plezier daar. Meer heb ik eigenlijk niet te zeggen.

  • 31 Januari 2011 - 12:22

    Jurre:

    Je vloog klaarblijkelijk geen Delta dat je koffers aangekomen zijn ;) Gelukkig maar! Hou je haaks daar. Ik moet je complimenteren met de overwinning op een Willem II met negen man in de 93e minuut. Echt kampioenswaardig voetbal;).... NOT! The doctor

  • 01 Februari 2011 - 06:19

    Kees Wardenaar:

    hallo allemaal!
    echt leuk al die reacties!
    ik ga nu even kijken of ik de fotos van sailaway sydney kan posten.
    Hiya

  • 01 Februari 2011 - 11:56

    Moeders:

    gaaf die fotoos! we varen met je mee!! xx a3 en l

  • 01 Februari 2011 - 21:46

    Lieke:

    ej keesie,

    Leuk je eerste verhaaltje!! Super man! Mooie reis toegewenst!!
    Super ook 30 graden.. daar moet ik nog 2 weken op wachten....
    Ik hoorde dat Marinus ook op de volendam zit nu (brugofficier) als je hem ziet doe hem de groeten (hele relaxte kerel)
    xxx

  • 05 Februari 2011 - 13:33

    Bob:

    Hey kees,

    Goede dingen jongen! Volgens mij heb jij het wel erg naar je zin daar! Ben zelf net terug van wintersport. Vandaar de late reactie. Hoeveel mooie meiden heb je al gezien?

    Gr. Bob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Kees

ik ga dus enige tijd varen en dat kun je hier zo een beetje volgen. goed hea:D

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 37850

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2011 - 13 Februari 2012

Oosterdam

17 Juli 2009 - 31 December 2009

Mijn eerste reis

31 Januari 2011 - 30 November -0001

Cruisen

Landen bezocht: