Earthquake - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kees Wardenaar - WaarBenJij.nu Earthquake - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kees Wardenaar - WaarBenJij.nu

Earthquake

Door: KC

Blijf op de hoogte en volg Kees

22 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal! Vandaag 22 februari was er een grote aardbeving (6,3) in christchurch NZ. De Volendam was er gisteren en is dus net op tijd vertrokken. Als we er een dag later waren geweest waren veel van onze gasten niet meer terug aan boord gekomen denk ik. Het dodental ligt nu geloof ik op 60….
Aan boord van het schip gaat het echter allemaal hartstikke goed. We hebben vandaag wat scenic cruisen gedaan tussen de twee eilanden van NZ en we leggen over een uurtje aan (12 uur s nachts) in Wellington. Vandaag hebben we een firedrill gedaan ( een oefening dus) dit gebeurt aan boord van een cruiseschip bijna elke week en gaat dus ook vaak goed. Al blijven er toch altijd kleine dingen fout gaan. Ik ben dan als leerling aan het meeluisteren op de radio en ik schrijf op hoeveel lucht er nog in de flessen van de fireteams zit.
Verder heb ik vandaag wacht gelopen van 12 tot 6 in de machinekamer, dat betekent dat ik van allerlei kleine klusjes moet opknappen. Ik heb nog niet heel veel geleerd van de bemanning. Ze zijn bij de HAL (nog) meer van het zelf uitzoeken en daar moet ik nog wel een beetje aan wennen. Gelukkig geeft Lee (Een engelse engine cadet) mij soms wat advies wat erg handig is.
Het is wel aanpoten hoor, anders dan bij wagenborg. Ik heb vandaag 10 en een half uur gewerkt, en dat is exclusief werk voor school (1,5 uur). En er wordt eigenlijk van je verwacht dat je dit 7 dagen per week doet. Maar goed alles went.
Zie de weer jaloersmakende foto’s en voor de technici wat MK foto’s
Hiya

  • 22 Februari 2011 - 10:53

    Joke:

    Zo goed om dit verhaal van je te horen. Al die enge Australie (orkaan) en Nieuw Zeeland (aardbeving is hier ook op het nieuws uiteraard) berichten wil ik graag van je terughoren wat jij daarvan meemaakt of beleeft. Maar jullie hebben op het schip niets van die aardbeving gevoeld? Geen hogere holven oid. Ik zal wel niet in goede proporties denken, maar dat is wat ik er als leek van mee krijg.
    Ben blij met je verslagen. Je maakt wel veel uren zeg. En wat een machine waar je voor staat. Ik stel me zo voor dat je inderdaad kunt verdwalen op zo'n ongelooflijk groot schip.
    Wat voor soort mensen varen er nu mee. De rijken? De avonturiers? De mensen op leeftijd? ben er benieuwd naar.
    Morgen gaan we even naar je vader en Astrid toe. Een tegenvaller de terugkeer van die rottige kanker, maar wij omstanders grijpen de mogelijkheden waar die zijn als houvast om het optimistisch te kunnen blijven zien. En proberen je vader daarin ook te steunen.
    Wat een verhaal he, je kunt wel zien dat ik vakantie heb..... Groeten uit Heerhugowaard.
    Liefs en zoen van Joke XX

  • 22 Februari 2011 - 11:53

    De Moeders:

    Ha sgatje, wat een drama die aardbeving, bizar dat je daar vlakbij zat......heel veel dank voor je attente sms-je, wat lief dat je je bezorgd maakt over onze zorgen.
    Het telefoongesprek heeft ons ook erg goed gedaan trouwens!
    Leuke foto's, lekker weertje nu ook daar geloof ik he, hier heeft t vannacht nog 9 graden gevroren, brr, maar het ontluikende voorjaar komt eraan, hopelijk pikken we daar allemaal een graantje van mee :-), zetumop kus a3 en l

  • 22 Februari 2011 - 15:39

    Jerica:

    Hoi Kees,

    ja je vind het misschien wel heel raar dat ik reageer, maar ik wil toch even iets kwijt. Je had gisteren, dus voor de aardbeving, Niels en Leonie wel tegen kunnen komen in Christchurch. Zij waren daar ook voor 2 dagen. 5 uur voor de aardbeving zijn zij vertrokken naar de Fiji eilanden. Zij zijn op het moment 3 en halve week aan het rondreizen in Australie, Nieuw Zeeland en de Fiji eilanden dus. Zondag komen zij weer thuis.
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat en wat een mooi foto's zie ik. Best om een beetje jaloers op te worden. Maar ik begrijp dat je hard moet werken en leren en dus niet altijd tijd hebt om te genieten van de mooie omgeving.
    Hier gaat alles goed, Corne en ik zijn op het moment weer samen want Joyce woont sinds 9 maanden op kamers.
    Lieve groet van Jerica

  • 22 Februari 2011 - 20:22

    Bob:

    Heftig gast! Jij heb ook altijd wel wat op zo'n boot.
    Beter dat je het wel naar je zin hebt! Heb je ook nog beetje contact met die mensen aan boord of niet? Ik heb al beetje gezocht naar vakanties, maar daar mail ik je nog wel fftjes over.
    Succes nog aan boord en spreek je!

    Gr.

  • 23 Februari 2011 - 21:40

    Rob:

    Hee Kees,
    Je bent gelukkig weer bijtijds weg uit de omgeving van de aardbeving.
    Ik lees dat je flink moet aanpoten op het schip, maar je maakt ook weer mooie dingen mee toch.
    Op de proefbank op Schiphol gaat alles Ok, binnenkort starten we eindelijk met de renovatie.
    Hou je taai daar op het zuidelijk halfrond!

    Rob.

  • 28 Februari 2011 - 20:17

    Enschede:

    ha die bikkel, we hebben je wel gemist hoor, getsie, zomaar uit eten zonder jou voor aafje's 20ste verjaardag, we waren met aafje het feestvarken, in goed gezelschap met allemaal moeders (gewone, stief- en groot- ) en britt en een goede lasser uit utrech :-) we hadden het heel genoeglijk en heel blij, volgende keer ben jij er weer bij, en anders verzinnen we wel een datum dat t uitkomt :-)
    dag lieverd, waar blijven de fotoos in gala e.a. kostuums, tis hier bijna carnaval, kunje zo bij, xx a3

  • 02 Maart 2011 - 16:57

    A3:

    GEFELICITEERD MET JE ZUS!!!!!!!!!! (ookal ist bij jou al 3 maart...) kus a3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Kees

ik ga dus enige tijd varen en dat kun je hier zo een beetje volgen. goed hea:D

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 37848

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2011 - 13 Februari 2012

Oosterdam

17 Juli 2009 - 31 December 2009

Mijn eerste reis

31 Januari 2011 - 30 November -0001

Cruisen

Landen bezocht: