Dag 1 - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Kees Wardenaar - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Kees Wardenaar - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: KCKC

Blijf op de hoogte en volg Kees

11 Oktober 2011 | Mexico, Mexico-stad

9-10-2011
Gisteren ben ik aangekomen op de Oosterdam. Na een introductie praatje van de HRO (Human Resource Officer) kennis gemaakt met mijn collega’s in de machinekamer. Mijn buddy John , een cadet uit Nieuw Zeeland heeft mij mn hut laten zien. Ik heb erg veel geluk omdat ik als 4de machinist al een hut met uitzicht heb, een heuze patrijspoort :D. verder een beetje rondgelopen over het schip en de machinekamer. Het is veel groter dan de Volendam en er is aan boord ook een gasturbine. Hij wordt alleen niet gebruikt omdat hij erg veel brandstof lust.
Vandaag ben ik om zeven uur begonnen in de MK. Elke 4de machinist moet in de eerste drie weken een watch qualification doorlopen om zelfstandig als vde machinist te kunnen werken. Door een beetje tekort aan personeel krijg ik wel een hele week de tijd om dit voor elkaar te krijgen. :P hierdoor loop ik twee keer 6 uur per dag wacht. Van 06:30 tot 12:30 in de morgen en van 6:30 tot 12:30 in de avond. Drukke dagen dus! Daarom ga ik nu nog even lost kijken douchen en slapen zodat ik vanavond weer uitgerust wacht kan lopen.

• 11 Oktober 2011 - 07:25

A3:

hee bikkel, klinkt goed! zetumop kus a3

• 11 Oktober 2011 - 10:15

Merel:

Hey Keesie!
    Lekker aan de sleutel? Wel gaaf dat je meteen zo aan de bak kan wegens te kort aan mensen.
    Jammer dat je niet met die turbines mag spelen, wel iets voor jou na je afstudeer project.
    Heel spijtig dat ik je ben misgelopen de dag voor je vertrek maar m'n brommertje was even overleden en ik kon geen auto lenen.
    Voor alsnog ziet het ernaar uit dat ik eind deze maand klaar ben met school, dan kan ik ook gaan varen.
    Hopelijk zie ik je snel weer ergens.
    Veel plezier in mexico (ergens)
    X!

• 11 Oktober 2011 - 12:22

Ankie:

Hoi Kees,

Uiteindelijk niet meer gezien voor vertrek, jammer, en nu zit je alweer heel ver in westelijke richting.
    Wederom een fantatische tijd gewenst en ik hoop je regelmatig weer op de hoogte te houden van het Hengelse.
    Bearhug,
    (DN)Ankie

• 12 Oktober 2011 - 19:48

Joke:

Hoi Kees.
    Fijn zo snel al een berichtje. Ik probeer me het leven aan boord van zo'n schip voor te stellen door jouw verhalen. Dank daarvoor. Want ik heb er natuurlijk geen idee van.
    Liefs Joke

• 13 Oktober 2011 - 08:40

Lars:

Gast, ik ben echt jaloers op je dat je Lost nog kan zien zonder dat je weet hoe het afloopt....
    Verder heel veel succes natuurlijk en werk ze!

Zie je in februari!